Lekarze, pacjenci i marketing ZDROWIE I STYL ŻYCIA - Miejski serwis informacyjny: Kluczbork, Byczyna, Lasowice Wielkie, Wołczyn
Belka
Środa, 15 Sierpnia 2018   imieniny: Maria, Napoleon, Stefan
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 

Lekarze, pacjenci i marketing

Data publikacji: 2017-09-27, Data modyfikacji: 2017-09-27
A A AWydrukDrukuj  
 
Lekarze, pacjenci i marketing

Ciekawy obraz współpracy lekarzy i firm farmaceutycznych w Polsce wyłania się z badań przeprowadzonych przez dr Martę Makowską z Wydziału Nauk Społecznych SGGW.

Polski rynek farmaceutyczny jest największy w Centralnej i Środkowej Europie; jego wartość w 2015 r. osiągnęła 29,9 bilionów złotych  i stale rośnie. 85% lekarzy utrzymuje regularny kontakt z przedstawicielami firm farmaceutycznych. Choć tylko 12,1% z nich przyznaje, że  różnego rodzaju prezenty i inne profity otrzymywane od producentów leków mają wpływ na to, co przepisują swoim pacjentom, powszechna świadomość ich różnego rodzaju relacji z tym biznesem ma dalekosiężne skutki. Okazuje się, że zaledwie 36% pacjentów uważa lekarzy za uczciwych i godnych zaufania.

Czy da się uniknąć kontaktów lekarzy i firm farmaceutycznych? Jakie zagrożenia i korzyści dla pacjentów wypływają z tej współpracy? Co na to polskie prawo i jak jest przestrzegane?

 Wybrane dane z przeprowadzonego badania:

  • 51,2% lekarzy spotyka się z przedstawicielami firm farmaceutycznych, gdyż uważają, że wykonują oni ciężką pracę, i jest im ich żal,
  • w Polsce Na 25 lekarzy przypada jeden przedstawiciel firmy farmaceutycznej,
  • 81,8% lekarzy uczestniczy w szkoleniach organizowanych przez przemysł farmaceutyczny,
  • 72,3% lekarzy ufa informacjom przekazywanym im przez przedstawicieli firm farmaceutycznych,
  • 9,8% lekarzy z własnej woli informuje firmy farmaceutyczne o przepisywanych lekach.

 O kontaktach studentów medycyny z przemysłem farmaceutycznym w publikacji: Does growing up with a physician influence the ethics of medical students’ relationships with the pharmaceutical industry? The cases of the US and Poland

SGGW, Źródło artykułu: infowire.pl, Autor zdjęć: SGGW
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Kreska
Dodaj artykuł
Najnowsze komentarze
 
    Kreska
     
    Polecane

    DOSTAWCY-INTERNETU-W-POLSCE-NAJLEPSZY-INTERNET

     




    Brak sond
     
    Newsletter
    Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
     
     

    Powiat kluczborski - powiat w północnej części  województwa opolskiego z siedzibą w Kluczborku. W skład powiatu wchodzą gminy: Byczyna, Kluczbork, Lasowice Wielkie i Wołczyn zajmując powierzcnię 851,59 km kw.

    Atrakcje turystyczne stanowią: rezerwaty (Lasy Stobrawsko – Turawskie, rezerwat krajobrazowy leśno – stawowy „Smolnik” w Szumiradzie, rezerwaty przyrody w Komorznie, Krzywiczynach, Bażanach oraz Stobrawski Park Krajobrazowy), aleje i pomniki przyrody oraz szlaki turystyczne (szlak kościołów drewnianych, szlak rekreacyjny, Spacer po Kluczborku, szlak rowerowy „Gościnne zagrody”, szlak rowerowy „Szlakiem dawnego rzemiosła i pomników przyrody”). Do zabytków zalicza się: zespół dworski z XIX wieku w Biskupicach, park pałacowy z aleją dojazdową w Ciecierzynie i Kochłowicach, zespół pałacowy z XVIII – XIX wieku w miejscowościach Kostów, Maciejów, Proślice i Tuły; zespoły pałacowe z XIX wieku w miejscowościach – Roszkowice, Bąków, Smardy Dolne, kuźnia w miejscowości Byczyna, liczne spichlerze z XIX i początku XX wieku, mury obronne z przełomu XV/XVI wieku oraz ratusz z XVIII i XIX wieku w Kluczborku czy drewniane kościoły z XVI wieku w Brzezinkach oraz Lasowicach Wielkich.    

    Gospodarka powiatu oparta jest na rolnictwie i przemyśle – głównie maszynowym, budowlanym, dziewiarskim i spożywczym.

    Przez powiat przebiegają: trzy drogi krajowe nr:  11, 42 i 45 oraz trzy linie kolejowe nr: 143, 272 oraz 293.

     

    Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola